bonusmamman tankar och vardag

även om jag skulle skriva att jag är så trött på dom ååå allt. Så glöm aldrig att jag aldrig skulle sluta bry mej om dom. jag kommer alltid ta dom i första hand. Jag skulle göra allt för att dom skulle må bra. För barnen o pappan är min nya familj och jag älskar dom över allt annat! vist kan man vara trött på varandra men det betyder inte att man har slutat tycka om varandra.<3

bonusmamma i snart 1 år

Kategori: Allmänt

jag har nu varit bonusmamma i snart ett år och vist det kan vara jobbigt i bland.
men barnen är också hur underbar som helst.
Man har haft frågor hur livet skulle se ut om man inte hade dom?
Men ärligt talat så skulle jag inte klara mej utan dom nu.
nu har llilltösen börjat testa mej riktigt mycket.
och man får tvivel på sig själv om man fixar det. Men man gör det. Man saknar dom riktigt mycket nu.
även om man känner sig att man inte kan så vet man inners inne att man klarar av detta.
Tack å lov så har jag barnens pappa som stöttar mej och hjälper mej och han är förstående verkligen.
ärligt talat jag älskar att vara bonusmamma.
man har verkligen insett hur mycket jobb det är att ha barn. så jag väntar gärna med att skaffa egna/gemensama barn.
Jag kan känna mej riktigt hemsk när jag känner att snart är veckan över att man ska få sin lilla vecka själv med Pappan.
Det var en sådan vecka förra veckan men vissa veckor går så fruktansvärt fort att man blir skraj och vill inte släppa i väg dom till deras mamma.
Man har väldigt tur för man har ju hört och läst hur andras barns mammor kan behandla pappans nya tjej. men den oturen har inte jag haft utan jag har haft verkligen tur med det.
deras mamma accepterar mej och vet att barnens pappa aldrig skulle bli tillsammans med en som inte kan ta hand om deras barn. så hon litar på mej till 100 har hon sagt.
hon har hjälp mej att dom ska acceptera mej och hon har inte pratat något dumt om mej till barnen.
lilltösen har sagt att "mamma tycker om dej då tycker jag om dej med"

Hon hjälper mej och stöttar mej när dom gångerna pappan har varit borta så vet jag att jag kan ringa henne.
en gång när pappa var borta en hel dag och vi hade dom så skulle jag ta hand om dom. men jag skulle bort en stund så mamman kom med lilltösen vid 19:00 och lämnade henne. grabben var hos en kompis han skulle komma hem också vid 19. men hon grät jätte mycket o ville inte alls vara hemma utan vara med mamma.
jag kommer ihåg att mamma sa bara lugnt till henne " nu är det så här att det är pappas o (mitt namn) vecka och nu ska du vara här. storebron kommer hem snart och pappa kommer hem snart så du får vara här nu så ringer du när du ska lägga dej. ok!"
sedan gick hon och jag fick en gråtande tjej.
men jag vart förvånad att hon gjorde det men det stärkte mej att hon litade på mej att jag skulle fixa detta.
det känns väldigt skönt att vi har en bra kontakt med varandra.